پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5349
-
الف
+

محمد فیلی از «روزی روزگاری» تا «مختارنامه»

کارنامه حرفه‌‌ای محمد فیلی بازیگر پیشکسوت تلویزیون را در این گزارش بخوانید.

کارنامه حرفه‌‌ای محمد فیلی بازیگر پیشکسوت تلویزیون را در این گزارش بخوانید.

به گزارش آی‌فیلم، محمد فیلی در سال 1329 در شیراز متولد شد. او فعالیت هنری‌اش را از سال 1356 آغاز کرده و بعد از حضور در چند تئاتر و مجموعه نمایشی، در سال 1371 با قبول پیشنهاد بازی در سریال «روزی روزگاری» راهی تهران شد. مجموعه‌ای تلویزیونی که باعث درخشش و شناخته شدن او در عرصه بازیگری شد.

«روزی روزگاری» یکی از آثار مشهور محمد فیلی است، اما در این چند سال اخیر بیشترین محبوبیت این بازیگر به خاطر حضور در سریال «مختارنامه» و بازی در نقش شمر بن ذی‌الجوشن است. البته پس از «مختارنامه»، فیلی در سریال‌های دیگری چون «عملیات 125»، «چاردیواری»، «پشت کوه‌های بلند»، «بانوی عمارت»، «بانوی سردار» و... به ایفای نقش پرداخته است. محمد فیلی از جمله بازیگران فعال در عرصه تلویزیون است و در حال حاضر در دومین همکاری خود با داوود میرباقری در مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» نیز مقابل دوربین رفته است.

حوزه فعالیت این بازیگر پیشکسوت معطوف به تلویزیون نمی‌شود و برای اولین بار در فیلم سینمایی «گشتی‌ها» در سال 1365 بازی کرده و پس از آن در 9 فیلم سینمایی دیگر همچون «روز شیطان»، «مالیخولیا»، «خروج»، «منطقه پرواز ممنوع» و... حضور داشته است.

گفتنی است، محمد فیلی از جمله بازیگران انتخاب شده در نظرسنجی جدید شبکه آی‌فیلم است که در سریال «مختارنامه» در نقش شمر به ایفای نقش پرداخته است.

شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به بخش نظرسنجی وب‌سایت آی‌فیلم فارسی، به گزینه مورد نظر خود رای دهید.


«بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سریال «مختارنامه» را انتخاب کنید»


م ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر